صبح قریب

صبح قریب
آخرین مطالب

کن فیکون

پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۲۹ ب.ظ

* قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ * تُولِجُ اللَّیْلَ فِی النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِی اللَّیْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِحِسابٍ *

قال الإمام الصادق ـ علیه السلام ـ : أمر الله إبلیس بالسجود لآدم، فقال: یا رب وعزتک إن أعفیتنی من السجود لآدم لأعبدنک عباده ما عبدک أحد قط مثلها، قال الله جل جلاله : إنی احب أن اطاع من حیث ارید ... حضرت امام جعفر صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند : خداوند متعال به ابلیس دستور داد بر آدم سجده کند. او گفت : پروردگارا! سوگند به عزتت که اگر مرا از سجده بر آدم معاف داری تو را چنان پرستشی کنم که هرگز کسی مانند آن تو را نپرستیده باشد. خداوند متعال ـ جل جلاله ـ در پاسخش فرمود : من دوست دارم آن گونه که اراده می کنم اطاعت شوم.          

... فرا ترین اراده ها، اراده ایست که در اراده نافذ حضرت رب العالمین تعالی شأنه نیست و فانی گردد و فروترین هِمَم، همتی است که اراده جناب جانان را فانی در اراده خویش میخواهد؛ براستی که صاحبان همتهای پست حضرت ذوالجلال را برای اراده خویش عبادت میکنند و صاحبان همتهای بلند او را بجهت آنکه سزاوار طاعت و عبادت یافته اند ... الهی بقدرتک علیّ تب علیّ ، و بحلمک عنی اعف عنی ، و بعلمک بی ارفق بی ...


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۴
حسام الدین

نظرات  (۲)

بسیار زیبا و قشنگ و بیدار کننده بود.

ازشما تشکر میکنم.

...
...



...
این نامه را ... فقط بخونه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">